Egyéb

Erősebb utasjogokat Európában!

Erősebb utasjogokat Európában!

2012. 10. 24.

A képviselő írásban benyújtott hozzászólásában és módosító indítványaiban egyaránt szót emelt a fogyatékossággal élők közlekedésben is érvényesítendő egyenlő bánásmódja, a közlekedési eszközök és pályaudvarok fizikai, az információ és tájékoztatás infokommunikációs akadálymentesítés, valamint a "design for all" követelményeinek figyelembevétele mellett. Kiemelte továbbá, hogy a közlekedésben is teret kell nyerniük a videotechnológiát alkalmazó jelnyelvi szolgáltatásoknak, a siket, nagyothalló és a beszédsérült felhasználók bevonását biztosító szövegalapú szolgáltatások kell alkalmazni.

"Elengedhetetlen, hogy a különböző közlekedési ágazatokban dogozó személyzet képzésére a csökkent mozgásképességű, illetve fogyatékossággal élő személyek képviseleti szervezeteivel együttműködve kerüljön sor. A biztonsági előírásokat illetően egységes standardot kell kialakítani a különböző közlekedési ágazatokban. Különösen igaz az utóbbi a légiközlekedési előírásokra, ahol pl. az egyes légitársaságok önkényesen bírálják el azt, hogy hány siket vagy kerekes székes utazhat az adott légitársaság gépén. Ez félrevezető, mondhatnám elfogadhatatlan, mert rengeteg anyagi és erkölcsi kárral jár" – fogalmazott a néppárti politikus.

"Ezért úgy gondolom, hogy bár jelenleg a buszon és hajón utazók jogait taglaló jogszabály még nem lépett érvénybe, mégis az Európai Bizottságnak kiemelt figyelmet kell fordítania arra, hogy a kompenzáció, a visszatérítés, a fogyatékossággal élő utasok közlekedése, valamint információáramlás terén elinduljon egy minden közlekedési eszközre kiterjedő horizontális jogszabályalkotás. Európa jövőjének egyik záloga az akadálymentes és korlátlan helyváltoztatás joga, ez pedig az egységes utasjogi rendelet nélkül elképzelhetetlen lesz" – hívta fel a figyelmet Kósa Ádám.

Strasbourg, 2012. október 24.