Egyéb

Legyen mindenki számára hozzáférhető az e-segélyhívó rendszer!

Legyen mindenki számára hozzáférhető az e-segélyhívó rendszer!

2012. 07. 03.

Ez a szerkezet normál üzemmódban inaktív, baleset vagy ütközés esetén azonban automatikusan működésbe lép és értesíti a legközelebbi 112-es segélyhívó központot a baleset pontos helyszínéről, illetve lehetővé teszi, hogy a segélyhívó központ direkt kapcsolatot létesítsen a balesetet szenvedett utasokkal. A szerkezet manuálisan is üzembe helyezhető lesz. Így tehát gyors és hatékony segítségnyújtást tesz lehetővé, ami előreláthatólag évente európai uniós szinten 2500 emberéletet menthet meg.

Dr. Kósa Ádám, fideszes európai parlamenti képviselő hangsúlyozta "a közúti biztonság és a közúti balesetek áldozatainak minél gyorsabb és hatékonyabb ellátása, az élet védelme, prioritás. Ezért is üdvözlöm az e-segélyhívó rendszer kötelező bevezetését, s kérem a Bizottságot és a tagállamokat, hogy mielőbb teremtsék meg ennek jogszabályi és technikai kereteit. Módosító indítványaimban is hangsúlyoztam, s a szakbizottsági szavazásnak köszönhetően ezek a módosítások most már a törzsszöveg részei, hogy az e-call szolgáltatásnak mindenki számára hozzáférhetőnek kell lennie. Kérem ezért a gyártókat, és a tagállamokat hogy a gyártási és kivitelezési folyamat során legyenek tekintettel a fogyatékossággal élő és speciális igényű fogyasztókra, utasokra is, s alkalmazásaikat tegyék számukra is hozzáférhetővé."