Egyéb

Siketbarát szállodai szoba nyílt a Ráday utcában

Siketbarát szállodai szoba nyílt a Ráday utcában

2011. 03. 04.

A statisztikák szerint világszerte 59 millió, Magyarországon 360 ezer hallássérült él. A velük való kommunikációban ugyan sokat segít az internet és az e-mail, azonban számos szállodai szolgáltatást nem lehet kiváltani írásos párbeszéddel. Ezek legfontosabbjaira – az ébresztésre, a tűzjelzésre és a kopogásra – úttörő megoldást kínál az ibis Budapest Centrum, ahol mostantól siketek számára berendezett szoba is elérhető.

A hallássérült hotellakók ébresztésére, riasztására tűz esetén vagy csupán az ilyen szobákba való bejutásra eddig csak nehézkes, külön szervezést igénylő megoldások születtek. Az ébresztést sok helyen a szobát kinyitó és az alvó mellett erős fényt bekapcsoló recepciós oldotta meg, tűz esetén pedig szintén a személyzet ment a vendégért. Az ibis Budapest Centrum vezetése azonban a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének elnökével, Kósa Ádám EP-képviselővel konzultálva egy többfunkciós, a szobában kényelmesen elhelyezhető speciális jelzőberendezés beszerzése mellett döntött.

A tűzriadót, a csengetést és a telefon csörgését (vagyis akár az ébresztést) a rendszer erős, villogó fénnyel jelzi. Működtetéséhez csupán egy falra telepített panelre, a szoba felső sarkába szerelt fényforrásra, valamint egy kiegészítő kábel segítségével a telefonkészülék csatlakoztatására van szükség. A funkciók támogatása érdekében egy rezgő jelzőt is telepítettek a vendégek párnájába, így szinte kizárt, hogy a siketek átaludják az ébresztést.

A villogó fényjelzés mellett minden esetben felvillan a tűzre, ébresztésre vagy telefonhívásra utaló piktogram a fali egységen és a lámpán, így a vendég számára is egyértelmű, hogy milyen jellegű riasztást kapott.

A készülék bármilyen szobatípusba beszerelhető, ára is viszonylag gyorsan megtérül. További előnye, hogy ugyanilyen könnyen ki is kapcsolható, belesimul a szoba dizájnjába, ezért az ilyen lakóegységek – a mozgássérültszobákkal ellentétben – nem csupán hallássérültek számára kiadhatók.

Horváth Edit, az ibis Budapest Centrum vezetője szerint az Accor mindig is fogékony volt a fogyatékkal élők problémáira, nem véletlen, hogy a magyar piacon is elsőként kínálja ezt a fajta szolgáltatást.

Az Accor Magyarország már korábban szerződést kötött a hazai, fogyatékkal élőket tömörítő szervezetekkel, így a rajtuk keresztül foglaló vendégek 50 százalékos kedvezményt kapnak a szállásdíjból.

Forrás: Turizmus Panoráma