2010. 05. 05.
Ahogy Judith EC Lieu, a Washington Egyetem specialistája elmondta, már számos tanulmány megállapította: a fél fülükre hallássérült gyerekek nehézségekkel küzdenek az iskolában. A nyelvi órákon, különösen ami a szóbeli teljesítményt illeti, jóval alulmaradnak azokhoz a társaikhoz képest, akik mindkét fülükre jól hallanak.
A fül és a hallás különféle okokból sérülhet: fertőzés, veleszületett rendellenesség vagy fejsérülés is magyarázatot adhat a gyerekek problémáira. Maga a hallássérülés azonban sokáig észrevétlen maradhat azoknál a gyerekeknél, akik fél fülükre jól hallanak, mivel a másik fülük kisegíti őket, és környezetük semmit nem tapasztal a hallási gondjaikból. Az ő helyzetük javítására ráadásul sokszor nem alkalmasak a hallássérültek számára kialakított készülékek, és a legtöbbször nem is részesülnek a sérülteknek járó bánásmódban.
www.nyest.hu